.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عدم پرداخت 3.2 ميليارد طلب چايكاران

مديركل چاي شمال گفت: 3/2 ميليارد تومان از بهاي برگ سبز چاي خريداري شده توسط دولت، پرداخت نشده است.
به گزارش شمال نیوز به نقل فارس، از فرخ ايران فر افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون حدود 130 هزار تن برگ سبز چاي از كشاورزان گيلاني و مازندراني به ارزش 30 ميليارد تومان خريده شده كه 3 هزار تن در استان مازندران و 27 هزارتن در گيلان برداشت شده است.

مديركل چاي شمال گفت: از كل ارزش 30 ميليارد تومان برگ سبز چاي خريداري نشده توسط سازمان تعاون روستايي به عنوان مباشر خريد تضميني، حدود 15 ميليارد و 700 ميليون تومان بهاي برگ سبز تا تيرماه پرداخت شده و حدود 2/10 ميليارد تومان بهاي برگ سبز مردادماه ديروز به حساب بانك كشاورزي واريز شد و هنوز 3/2 ميليارد تومان از مطالبات چايكاران پرداخت نشده است.
ايران فر تاكيد كرد: از ابتداي سال تا كنون بيش از 90 درصد كل بهاي برگ سبز چايكاران پرداخت شده و بقيه طلب كشاورزان به زودي و بعد از تامين اعتبار خريد تضميني و توافقي، پرداخت مي‌شود.

مديركل چاي شمال در مورد كشاورز كارت، گفت: تاكنون حدود 52 هزار «كشاورز كارت» براي پرداخت بهاي برگ سبز چايكاران صادر شده و مشكلات اوليه رفع شده، ولي باقيمانده اعتبار آن به زودي تامين مي‌شود.

ايران فر در مورد شيوه تبديل برگ سبز به چاي خشك، گفت: سازمان تعاون روستايي برگ سبز را خريداري مي‌كند و به كارخانه‌هاي طرف قرارداد براي تبديل به چاي خشك تحويل مي‌دهد و سپس چاي خشك حاصل شده را به عنوان پرداخت بدهي به دولت تحويل مي‌دهد.
ايران فر گفت: از 130 هزار تن برگ سبز چاي توليدي سال جاري با ضريب 5/22 درصد حدود 29 هزار و 250 تن چاي خشك به دست آمده است.

وي با بيان اين كه امسال كل محصولات كشاورزي به جز چاي به صورت نقدي خريده شده است، گفت: با توجه به اين كه اعتبار خريد تضميني سازمان مركزي تعاون روستايي تامين نشده است، بهاي برگ سبز چايكاران از اول تيرماه تاكنون پرداخت نشده است.

مديركل چاي شمال با اشاره به بارندگي مناسب سال جاري پيش‌بيني كرد، ميزان توليد برگ سبز چاي امسال نسبت به سال گذشته 17هزار تن بيشتر است كه رشدي معادل 13 درصد را نشان مي دهد و انگيزه چايكاران در رسيدگي به باغ چاي هم مزيد بر علت بارندگي‌ها شده است.
ايران فر در مورد هدف از تشكيل تعاوني‌ چايكاران، گفت: با توجه به ماده 13 آئين‌نامه اجرايي ساماندهي توليد، فرآوري و بازرگاني چاي مصوب 8 خرداد 1385 هيات وزيران با كل خريد، توليد، فرآوري و بازرگاني چاي به تشكل هاي بخش خصوصي كشاورزان واگذار مي‌شود.
ايران فر گفت: به هر حال بايد طبق سياست‌هاي كلي اصل 44 بايد امور تصدي دولت در بحث جامعه تشكل هاي كشاورزي واگذار شود ولي اين تشكل‌ها اول بايد تشكيل و سپس و تقويت شوند.

مديركل چاي شمال از كشاورزان چايكار خواست با همين روحيه و تلاش امسال نسبت به رسيدگي به باغهاي چاي خود اقدام كنند تا شاهد توليد و بازدهي بيشتر باشند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.109 seconds.